تبلیغات
کتابخانه عمومی شهید رجایی باینگان - انتقاد کسبه و بازاریان درمحدوده طرح ترافیک پاوه به اجرای آن +گزارش تشریحی و تصویری
 
کتابخانه عمومی شهید رجایی باینگان
سال 95 سال خواندن
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : ادریس رحمانی
مطالب اخیر
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مصوبه ی شورای ترافیک شهرستان پاوه درخصوص محدودیت تردد وسائل نقلیه شخصی در بخش هایی از خیابان های سطح شهر پاوه در روز (چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷) اجراء گردید، هرچند که اجرای آزمایشی طرح دریک روز به تنهایی نمی تواند مبنای قضاوت صحیحی قلمداد شود، لکن بنا را براین دیدیم که نکته نظرات تنی چند از شهروندان را دراین راستا جویا شویم، شاید موارد مطروحه در بررسی پیامدهای طرح مورد توجه مقامات تصمیم ساز در جهت تعدیل کاستی ها وفزونی به نقاط قوت آن بینجامد.

بدیهی ست، شرایط توپوگرافی پاوه ونیزعدم وجود خیابان های موازی اجرای هر طرحی را از جانب کارشناسان ورزیده  وخبره با حوزه ی ترافیک شهری نیز با اما واگر مواجه می سازد ، بنابراین تمهید مقدمات اجرای طرح ترافیکی بدون ایجاد معابر جدید درجهت اتصال خیابان های موازی عملاً امری غیرممکن نشان می دهد.

یکی از جوانان تحصیلکرده در گفتگو با خبرنگار پاوه پرس تصریح نمود: درطی چندسال اخیر چندبار ایجاد معابر جدید در سراب هولی ونیز معبرجنب مزار شیوخ پاوه علیه الرحمه وعده داده شد، بنابراین با نصب چند تابلوی راهنما نمی توان اذعان نمود تمهید مقدمات اجرای طرح ترافیک پاوه مهیا گردیده است.

یکی از کارشناسان خبره در حیطه ی ترافیک نیز با انتقاد از اجرای طرح مذکور مدعی گردید طی چند روز آینده اقدام به نگارش مطلبی دراین راستا خواهم نمود، قطعاً موج اعتراض نسبت به اجرای طرح ایجاد می شود.

دیدگاه رهگذری را در خصوص اجرای طرح مورد نظر جویا شدیم، وی گفت: اینکه خیابان خلوت گردیده جای تقدیر دارد وآرامش مورد نظر را بهترین ویژگی این طرح می دانم وبدین سان مراتب تشکر خویش را از کارگزاران بلاخص پلیس راهور اعلام می دارم.

از شهروند دیگری درخصوص مزایای طرح صدرالذکر جویا شدیم ، وی نیز سخن خویش را با انتقاد آغاز نمود وگفت: مغازه های موبایل فروشی تنها درمیدان مولوی قرار دارند، مشتری برای خرید یک گوشی موبایل باید تمام خیابان های شهر را دور بزند ، طبیعی است طرحی که منجر به مصرف بیبشتر انرژی ونیز وقت شهروندان می گردد، مطلوب نظرهر صاحب نظری نخواهد بود.

یکی از نانوایان سه راهی بیمارستان نیز با انتقاد افزود: نان ما تخته گردیده، علی رغم اینکه با آگاهی از مراتب وتبعات طرح پخت، امروز کمترین میزان پخن داشتیم اما همین نیز متاسفانه به فروش نرسیده است وادامه این رویه منجر به تعطیلی کسب وکار ما منتهی می گردد.

یکی از شهروندان سه راهی بیمارستان افزود: سه راهی بیمارستان بیشترین میزان ترافیک را در طول تاریخ این مسیر به خود دیده است وگاهاً نیز با اصکاک هایی همراه گردید ..

از راننده تاکسی درخصوص مزایای طرح سوال نمودیم وی ضمن اعلام مراتب رضایتمندی خویش توصیه نمود که همشهریان محترم از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند.

راننده تاکسی دیگری که نخواست از وی تصویری گرفته شود به انتقاد از تبعات طرح پرداخت وگفت: دردو نوبت مجبور شدم مسافرینی را به میدان فلسطین ببرم که فرجه ی زمانی دو بار مجموعاً ۲٫۵ ساعت بطول انجامید ، طبیعی است با هر قیمت دریافتی تردد در این مسیرها به صرفه نیست ونحواهد بود.

تعدادی از کسبه ی میدان مولوی دور خبرنگار پاوه پرس را گرفتند وخواستار انتقال پیام خویش به مقامات مسئول شدند ، آنان نیز با انتقاد شدید از اجرای طرح یادآور شدند: بخش اعظم مشتری های ما از روستاهای حاشیه شرقی شهرند، وقتی آنان برای ورود به شهر مجبور شوند پاوه را دور بزنند دیگر از جاهای دیگر نیازمندی های خود را تامین می نمایند ….

آنان در ادامه تصریح نمودند : هماهنگی نمودیم که طوماری تنظیم و یا اینکه جمعی حضوری خدمت فرماندار محترم پاوه برسیم ومشکلات کاری خویش را با ایشان درمیان بگذاریم. شاید افاقه نماید.

یکی از آنان افزود: ساعت کار ما۱۰ تا ۱۲ صبح و  ۴ تا ۷ عصر است ، وقتی دراین زمان محدودیت ایجاد شود ودر واقع تردد به حداقل برسد درآمدی نیز به وجود نمی آید، ساعت ۱۲ تا چهار که موقع نهار واستراحت است خیلی از بازاریان نیز به دلیل کسادی بازار درب مغازه های خویش را باز نمی کنند  وبنابراین به نوعی تعطیل اند چه برسد به آنکه شهروندی به قصد خرید وارد بازار شود، هرچه فکر می کنم این به شدت به ضرر بازاریان است، اگر ادامه پیدا کند ما نیز مجبور به تعطلیل مغازه ی خویش هستیم …

یکی از شهروندان میدان فلسطین نیزدراین رابطه گفت: پلیس راهور نیروی دراختیار کمی دارد که بخش اعظم آنها از میدان شهدا تا سه راهی بیمارستان را پوشش می دهند این درحالی است که بخش اعظم ترافیک اینک از میدان شهدا به سمت مسجد جامع می باشد….

دیگری در تائید کلام دوست خویش گفت با تاکسی از میدان مولوی به میدان فلسطین درحال حرکت بودیم ، عملاً حرکت متوقف شده بود ومن پیاده شدم وسیله های دراختیار را به منزل بردم ودرهنگام برگشت متوجه شدم که تاکسی درجای خود همچنان متوقف است.

این شهروند افزود: هرچند که نظارتی بر خیابان بالادست وجود دارد اما همچنان توصیه می شود نیروی بیشتری دراین مسیر بکمارند تا توقف های احتمالی به حداقل خویش برسد.

شهروند دیگری افزود: این طرح ها به هیچ وجه جواب نمی دهد تنها نصب دوربین های نظارتی می تواند فرهنگ رانندگی را در پاوه تثبیت نماید، وقتی چندین چند بار جریمه های متعدد دریافت نمودند، خودبخود برای جلوگیری از متضرر شدن بیشتر، به توصیه های راهنمایی ورانندگی مبادرت می نمایند.

از تنی چنداز زحمت کشان پلیس راهور در این رابطه سوال نمودیم: آنان تصریح نمودند قضاوت را باید به روزهای آتی موکول نمود، چرا که بخشی از شهروندان اطلاعی از  اجرای طرح مورد نظر نداشتند، به همین جهت بود که امروز سعی نمودیم کمترین میزان جریمه داشته باشیم ودر واقع شاید در خیلی از موارد جریمه ای هم انجام نگرفته باشد .

ظابطین اجرایی در ادامه خاطر نشان ساختند: ازعموم شهروندان محترم درخواست می نمائیم با مامورین راهنمایی ورانندگی همراهی وهمکاری لازم را داشته باشند،  دغدغه ی ما درنهایت آسایش وآرامش شهروندان است بنابراین حتی المقدر از وسایل نقلیه عمومی در تردد های درون شهری استفاده به عمل آورند.

از راننده ی تاکسی در خصوص تمایل رانندگان تاکسی در مسیرهای تعیین شده سوالی نمودیم وی نیز یادآور گردید که ترمینال به ترمینال مسیر رانندگان تاکسی خواهد بود واگر تاکسی هایی در گذشته از میدان شهداء به سمت سراب هولی در تردد بودند اینک به حداقل ممکن می رسد.

نکته ی حائز اهمیت آن بود که در طول سنوات گذشته یک لاین ودر مواردی نیزدو لاین از عرض خیابان توسط وسایل نقلیه پارک شده اشغال گردیده بود که با اعمال نظارت پلیس راهور از میدان شهدا به سمت میدان مولوی توقف درهر دو طرف تقریباً ممنوع اعلام گردید و تصاویرارائه شده حکایت بر این مهم را می رساند.

راوی گزارش نیزاز ساعت ۶ بعدازظهر از سمت میدان شهداء به ترمینال درحال حرکت بودیم، حرکت بطنی وبسیار کند از میدان شهدا به سمت میدان مولوی انجام می گرفت، اگرچه جهت مخالف، تقریباً خالی از وسیله ی نقلیه بود، لکن حرکت درسمت دیگر بسیار کندتر از هر زمانی انجام می گرفت، بنحوی که چندین وچند بار پیاده شده واز وضعیت تردد وسایل نقلیه درطول مسیر تصویر برداری به عمل آمد.وبه عبارتی بالغ بر ۲۰ دقیقه بطول انجامید تا مسیر میدان شهداء به میدان مولوی طی گردید این درحالی است که پیاده خیلی سریعتر می توان این مسیر را پیمود. به هرحال حرف های زیادی مطروح نمودند کهک تنها به بخشی از آنها بسنده گردید وامیدوار است مجریان محترم ،  اجرای طرح را با جمیع جهات مورد ارزیابی قرار دهند …

درپایان گذشته از پیامد مثبت ومنفی از عموم صاحب نظران درخواست می گردد نظرات تخصصی وکاربردی خویش را به جهت مشاوره وطرح موضوع در شورای ترافیک از طریق سایت های محلی منعکس نمایند، قطعاً دیدگاه های علمی کاربران در اجرای آزمایشی مطلوب طرح مورد نظر مورد توجه کارگزاران محترم قرار می گیرد.

( گفتنی است دراین گزارش سعی گردید که از ارائه نظر نگارنده در پردازش گزارش به نوعی اجتناب به عمل آید و از طرفی نظر به اینکه  تنی چند از مصاحبه شوندگان تمایل به رسانه ای شدن نام وتصویر خویش نشدند ، به همین جهت از ذکر اسامی عزیزانی که تصاویر آنان نیز مزین به گزارش مورد نظر است صرفه نظر به عمل آید.)

ترافیک در یک لاین ودرذطرف مقابل عملاً خودرویی تردد نمی نماید، ساعت ۶:۳۰ دقیقه بعدازظهر

عدم پارک در یک لاین خیابان کاملاً مشهود است

ساعت ۷:۲۰ دقیقه بعدازظهر وضعیت تردد شهروندان در پیاده رو میدان مولوی پاوه

خلوت بودن بازار و رکود کسب وکار بازاریان

تصاویر پایین صبح سه راهی بیمارستان با ترافیک شدید آن را نشان می دهد.

 

انتقاد کسبه و بازاریان درمحدوده طرح ترافیک پاوه به اجرای آن +گزارش تشریحی و تصویری




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 16 فروردین 1397
ادریس رحمانی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر